De Alpen zijn in zicht!

Vandaag moesten we de laatste kilometers klimmen naar de Bodensee. Wat niet alleen betekende dat we het eerste boekje uit hadden, van de drie delen van de route naar Rome, maar ook dat we vandaag de Alpen zouden zien en in Oostenrijk zouden komen! Misschien heb je wel gelezen dat ik een enorme liefde voor Oostenrijk in de zomer heb. Het is daar zo mooi en rustig en iedereen is heel vriendelijk en gezellig. Ik verheug me dan ook zeer op de dagen in Oostenrijk.

Nadat we vanochtend een stuk hadden geklommen, kwam er een hele lange onverwachte afdaling waarbij we zo'n 14 km door niks te doen met 40 km/h naar beneden gingen! Enorm gaaf, want we dachten eigenlijk te moeten klimmen. Daarna hadden we een schitterend uitzicht op de Bodensee met daarachter de Alpen die tevoorschijn kwamen. We besloten de afslag naar Friedrichshafen te nemen, zodat we daar op de boot naar Bregenz konden. Langzaam daalde we af naar de Bodensee. Terwijl we aan het afdalen waren, zagen we dat er boven Bregenz een enorme bui hing. Wij fietsten heerlijk in het zonnetje en waren dus alweer de dans ontsprongen.

Nadat we waren aangekomen in Friedrichshafen kochten we kaartjes voor de boot naar Bregenz. Deze vertrok pas om half 3 en het was pas half 1. Dit was totaal geen probleem want we liepen lekker in het zonnetje over de promenade langs de Bodensee en dronken een kopje koffie. Er was een lekker stevig windje dus alle surfers en zeilers raasden voorbij, wat er super gaaf uitzag. Om half 3 namen we de boot, die twee uur later in Bregenz aankwam.