top of page

Wat een einde

Vandaag was het dan zover onze laatste fietsdag naar Rome. Doordat we gisteren op de omweg waren gekomen moesten we nog wel wat kilometers. We besloten vroeg te vertrekken want om 12 uur zou het gaan onweren in Rome. Om half 8 zaten we dan ook op de fiets op weg naar Rome. Het begin was nog veel klimmen. Nadat we dit zo’n 20 km hadden gedaan begon de afdaling richting Rome. Voordat we de stad ingingen dronken we nog even wat zodat we genoeg concentratie hadden om de stad in te rijden.

Toen we inmiddels een half uurtje op weg waren begon het, om 11 uur al, heel hard te regenen en te onweren. We besloten in een bushokje te schuilen en wachtten een uur totdat het minder was. Hierna fietsten we 10 km langs de Tiber op een rustig fietspad. Toen we de stad in reden begon het alweer te regenen en onweren en daarom reden we van brug naar brug. Bijzonder was dit alles wel. Nadat we 3 weken in de bloedhitte hadden gefietst en bijna geen druppel hadden gehad reden we Rome binnen met onweer en regen. Het was nog zo’n 2 km naar de Sint Pieter en toen de regen minder was geworden reden we richting de Sint Pieter. Ik reed geconcentreerd wegens de drukte en de gladde wegen.

Helaas, 100 m voor het Sint Pietersplein kwam ik met mijn voorwiel in de tramrails doordat het glad was en viel, waardoor de fiets op mij viel. Daar lig je dan op de grond aangekeken door een stuk of 1000 toeristen die allemaal tegelijk ‘ooooh’ roepen. Gelukkig heb ik alleen mijn pols gekneusd, een schaafwond op mijn been en een schouder die zeer doet. Mijn fiets heeft helaas ook een beetje schade. Echter wilde ik door tot het Sint Pietersplein, ik moest en zou het halen!

En ja hoor, daar sta je dan op het Sint Pietersplein. Het moment waar je de hele tijd over nagedacht hebt hoe dat zou zijn. Hoe je je dan zou voelen. Het antwoord daarop werd al snel duidelijk voor me, ik voelde me heel erg opgelucht. 1870 km heb ik in totaal gefietst, wat was het zwaar af en toe maar wat was het een geweldig avontuur.

Na het Sint Pietersplein gingen we naar Station Termini waar we ergens in de buurt een verblijfplaats hadden geregeld. ’s Avonds hebben we een heerlijke pizza gegeten op het Piazza Navona.

Mijn blog stopt nog niet!!! Er komen nog een aantal leuke dingen waarbij ik terugkijk op dit avontuur! Blijf mij dus gewoon volgen!


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
Er zijn nog geen tags.
bottom of page